STATUS UPDATED!
ASSALAMUALAIKUM... Ziraa tak sabar nak cuti sem.Kehkehkeh. Sir, saya nak A+ ea untuk subject ini :) kehkehkeh...
I LOVE YOU !: Mana LAYANAN MESRA anda?
ASSALAMUALAIKUM DEAR PRETTY AND HANDSOME READERS!

Wednesday, October 12, 2011

Mana LAYANAN MESRA anda?

ASSALAMUALAIKUM :)

Huhh~ Penatnya hari ni. Ziraa baru je balik dari buat Medical Checkup.. Haa, ziraa balik je ni ziraa teros laa kan on blog ni sebabnya ziraa nak ceritakan skit laa pasal luahan hati ziraa mase buat MC td tuu.. Ziraa dtg pkl 8.15a.m tadi. Ziraa ta peyah bt X-ray lagi sebab x-ray ziraa masa bulan 6 itu hari still bole guna lagi. Da byr then buat Urine Test lps tuu kena JUMPA laa dgn doctor untuk bt checkup yang seterusnya..

Ziraa nak complain skit laa kan.. Kenapa ea orang2 yang bekerja bhgian sektor government ni SUKA MARAH2? Ta buat skit MARAH, salah skit MARAH. Apa masalah dia orang ziraa ta tauu laa kan.. Bukan ziraa ta nak berterima kasih pd doctor yg da checkup ziraa tadi. But, with a great career macam doctor tuu kan jangan laa sikap sampai macam tuu kan. Tak patut laa COMPLAIN depan ziraa macam tuu. Bole gituu  cakap "SEPATUTNYA DIA ORANG NI KENA DATANG PETANG LAA KAN. KACAU ORANG LAIN NAK BUAT CHECKUP. PAGI KAN WAKTU SIBUK. PETANG TA BUSY SANGAT." ouhb! Ziraa tgh duduk bole bersabaa lagi laa kan.. HELL-O bukan beli barang je tauu panggil CUSTOMER! Patients who sees doctors also call the CUSTOMER laa! Kalau ye pon nak complain cakap laa lps ziraa da keluar dr bilik tuu. Kalau ada cadangan suruh student2 yang nak bt checkup ni datang petang, tampal laa NOTIS ke apa ke. Nak sng keluar kan teros dlm SURAT KHABAR. Kan senang. Tolong laa jaga hati dan perasaan manusia. Ziraa tauu laa kalau kerajaan ni macam2, cerewet.. Ziraa nak cakap byk pon ta elok juga sebab semua family ziraa keje under government sector kan.. Tapi, kalau cara da mcm tuu apa cite? Mmg patot laa org ramai nak lebih suka pergi Klinik or Hospital SWASTA sebab layanan dia lebih MESRA dan senang hati.. Setimpal dgn apa yang kita bayar!

Yang kerja kat kaunter tuu ziraa ta tauu sgt laa kan pangkat dia orang. Tapi, yg pastinya org yg kerja kat dpn2 yg selalu tayang muka ni kerani biasa2 je pon. Bukan nak memperkecilkan dia orang. Tapi, ada sebab ziraa cakap mcm tuu. Kpd pekerja kaunter.. JANGAN laa kerja asyik nak marah org je.. Kerja akak2 dgn abang2 duduk je kan. Kita orang pesakit kena diri lg ta marah korang pon. Tapi, apa pasal nak marah kita orang ekh? Kesian nyonya sebelah ziraa tuu.. Lupa tulis skit pon nak marah. Tak paham pon nak marah. Patutnya abg2 akak2 kaunter kena laa tauu mainkan PERANAN! Orang tua nyonya tuu.. Kesian laa skit.. IISSHHHH!!!

Dah panjang lebar dah ziraa cerita kan.. Ta nak laa cite lagi.. Ziraa tauu korang pon fikir apa yang korang rasa kan.. JURANG PERBEZAAN LAYANAN KPD RAKYAT OR CUSTOMER JAUH BEZANYA DI ANTARA GOVERNMENT SECTOR DGN PRIVATE SECTOR.. mungkin ziraa agak terus terang sgt.. tapi, ini laa kenyataan sebenar2nya..

WASSALAM~

No comments:

Post a Comment